Wednesday, March 22, 2006

Hammaslääkärin penkillä ja kansainvälinen trio

Lukijani olivat ehkäpä aistineet blogini rivien välistä kasvavan tuskan mitä olin kantanut jo kuukausikaupalla. Jo Suomessa oli eräässä hampaassani ollut hassu tuntemus, mutta olin ajatellut jaksavani sen kanssa paluuseeni asti. Pelkäsin unkarilaisten hammaslääkäreiden kieli-, asiakaspalvelutaidon ja lääketieteellisen osaamisen tasoa. Viime viikkoina oli kipu kuitenkin käynyt sietämättömästi ja eilen päätin panna kaiken pelin ja antautua unkarilaisen hammaslääketieteen armoille.

Tuskan suuruudesta olin päätellyt myös vaivan olevan suuri ja vaativan suuria, kivuliaita hammaslääketieteellisiä toimenpiteitä. Yllätys olikin suuri kun kaikki oli viidessätoista minuutissa ja eilinen oli elämäni varmasti vähiten kivuliain hammaslääkärissä käynti. Toisaalta ei hammaslääkäri tarkastanut röntgenillä tai muuten kaikkia hampaitani vaan jouduin itse omalla sormellani osoittamaan hänelle ongelmapaikan. Tärkein kuitenkin tapahtui ja kipu poistui. Hammaslääketieteellisesti suuntautuneille lukijoille kerrottakoon että ongelman aiheuttaja ei ollut reikä hampaassa vaan liian voimallisen hampaidenharjauksen aiheuttama ikenen vetäytyminen hampaan ympäriltä!

Olen myös perustanut kansainvälisen trion, joka ohjelmistoltaan on eräänlainen Johnny Cash ja Orkestar Business Class-coverbändi. Minun lisäkseni miehistöön kuuluu amerikkalainen banjon- sekä Serbian turkkilainen darbukansoittaja. On selvää että kolmen näin erilaisen musiikkilisen maailman yhdistyminen ei ole aivan ongelmatonta: englanninkielinen laulu ei ole minulla yhtä vaivatonta ja sydämestä tulevaa kuin vaikkapa suomen, serbian tai mustalaiskielinen ja toisaalta amerikkalaiselle banjistillemme eivät mollisoinnut ole tuttuja.

Olimme luvanneet italialaistytöille soittavamme ensi keikkamme eilen, mutta jouduimme siirtämään ensiesiintymistä viikolla, koska emme olleet vielä valmiita julkisesti soittamaan. Minun tehtäväkseni jäi ilmoittaa italialaisille keikan peruuntumisesta, mutta hajamielisenä sen tietenkin unohdin ja jouduinkin selittelemään huonomuistisuuttani. Myös serbien bileisiin meitä kysyttiin jo esiintymään.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home