Thursday, September 07, 2006

Matkatavaroista

Unohdin kertoa että jälleen tullessani lentokoneella Unkariin olin matkatavaroitani nopeampi, kerron koko jutun. Matkustin yöjunalla Rovaniemeltä Helsinkiin (13 tuntia) ja olin seitsemältä pääkaupungin rautatieasemalla mistä siirryin lentokenttäbussilla lentoasemalle, olin montaa tuntia ennen lennon lähtöä siis jo valmiina.

Kävikin kuitenkin niin että lähtöselvityksessä minulle esitettiin seuraavanlainen ehdotus: mikäli vaihtaisin täyteen myydyn suoran lentoni Budapestin lentoni myöhäisempään Frankfurtin kautta menevään, saisin 150 EUR puhtaana käteen. Suostuin välittömästi.

Sadan ja viidenkymmenen euron lisäksi minulle annettiin lounaslippu lentokentän ravintolaan minkä kävinkin vaihtamassa savulohi-pizzaksi ja kahviksi. Tutkiessani tarkemmin saamiani 150 euron kuponkeja, luinkin niiden olevan 300 EUR arvoisia mikäli käyttäisin ne saman yhtiön lentolinjoihin. Aionkin nyt tarkistaa lentääkö tämä yhtiö mitenkä Budapestista Roomaan.

Kaikkien näiden vaiheiden jälkeen olin yhdentoista aikaan illalla Szegedissä. Matkusteluun oli siis mennyt miltei 30 tuntia. Ja pettymys oli suuri kun matkatavaroita ei taaskaan löytynyt. Onneksi tällä kertaa en ollut niin kiireinen kuin Roomasta tullessani ja taskussani Szegediläisen ystävän osoite mihin lentokenttähenkilökunta seuraavana päivänä lähettikin laukkuni ja kaikki oli lopulta kunnossa!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home